fredag 26. juni 2009

Får dem ikke mat eller...?
Matsiden min ble ikke så godt brukt av meg som jeg hadde trodd...jeg glemmer det rett og slett - men det hører kanskje med til historien at jeg ikke har tatt meg TID.
men det er sommer og sol - og det kan jo hende du blir tørst?

RABARBARA-SAFT


Kok opp en stor kjele med vann - 2/3 full. IKKE ha i sukker!

Ta den av plata, og stapp resten full av rabarbara i ymse biter - bare hiv det oppi!

Så setter du på lokk, og lar dette stå kaldt til neste dag (dvs ett døgn).

Du kan gjerne hive oppi noen sitronmelisseblader/ evt en kanelstang.

Ta ut all rabarbara - og sett kjelen på plata. Kok opp, så kan du ha i sukker - smak deg frem!

Det er også godt med en skvist lime oppi -

Så er det bare å ha dette på rene flasker. Selv bruker jeg halvflasker i plast (brusflasker) - og fyller dem nesten opp, og setter dem i frysen. Veldig praktisk. Det tiner fort, og smaker fortreffelig i varmen. Lag en rekke bokser med isbiter av safta, kjempegodt!

3 kommentarer:

carolr sa...

I read your comment on Cranberry Chronicle. We are taking our tree down tomorrow night too. :(

Villblomsten sa...

Nam nam :-)
Så mye god mat du lager :-)
( jeg fant siden din tilfeldig , da jeg søkte etter tapas )
Ps - jeg har også en Toller :-)

Senka I sa...

Hej,

Jag jobbar för sajten AlleOppskrifter.no och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggtoppen".

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Här kan du se hur många som är med i Matbloggtoppen på AlleOppskrifter.no - http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggtoppen!

Vänlig hälsning,

Senka
senka@alleoppskrifter.no