fredag 26. juni 2009

Får dem ikke mat eller...?
Matsiden min ble ikke så godt brukt av meg som jeg hadde trodd...jeg glemmer det rett og slett - men det hører kanskje med til historien at jeg ikke har tatt meg TID.
men det er sommer og sol - og det kan jo hende du blir tørst?

RABARBARA-SAFT


Kok opp en stor kjele med vann - 2/3 full. IKKE ha i sukker!

Ta den av plata, og stapp resten full av rabarbara i ymse biter - bare hiv det oppi!

Så setter du på lokk, og lar dette stå kaldt til neste dag (dvs ett døgn).

Du kan gjerne hive oppi noen sitronmelisseblader/ evt en kanelstang.

Ta ut all rabarbara - og sett kjelen på plata. Kok opp, så kan du ha i sukker - smak deg frem!

Det er også godt med en skvist lime oppi -

Så er det bare å ha dette på rene flasker. Selv bruker jeg halvflasker i plast (brusflasker) - og fyller dem nesten opp, og setter dem i frysen. Veldig praktisk. Det tiner fort, og smaker fortreffelig i varmen. Lag en rekke bokser med isbiter av safta, kjempegodt!

2 kommentarer:

carolr sa...

I read your comment on Cranberry Chronicle. We are taking our tree down tomorrow night too. :(

Villblomsten sa...

Nam nam :-)
Så mye god mat du lager :-)
( jeg fant siden din tilfeldig , da jeg søkte etter tapas )
Ps - jeg har også en Toller :-)